top of page
חיפוש

שום לכלבים-מותר או אסור?

כמו הרבה דברים אחרים בחיים הכל עניין של מינונים. למרות ששום נכלל בתוך רשימת המזונות שיש להימנע מהם בתזונת הכלבים, אפשר ורצוי לשלב שום בתזונה הכלבים שלנו- כל עוד נעשה זאת בצורה אחראית ונקפיד על המינון הנכון פר משקל ועל מתן שום טרי בלבד (גם לא כזה שמגיע בצנצנת מקולף כבר)





אז נתחיל בדברים הטובים שיש לשום להציע לכלבים שלנו:


  • השום נחשב לאנטי בקטריאלי,אנטי-ויראלי ואנטי פטרייתי- סוג של אנטיביוטיקה טבעית

  • מרחיב את כלי הדם ומונע היווצרות קרישי דם, מאחר ששום פועל כמדלל דם טבעי יש להימנע מצריכה שלו מכלבים הנוטלים תרופות מדללות דם או כלבות בהריון. עדיף גם להימנע לפני ניתוח

  • תומך במערכת העיכול וממריץ את מערכת הלימפה. שום מסייע לטהר את הגוף מרעלים. הוא תומך בחיידקים מועילים במערכת העיכול ומסלק חיידקים מזיקים..

  • שום משפר את תפקוד הכבד בכך שהוא מפרק פסולת לפני שהיא נכנסת למחזור הדם. השום גם עוזר לכלב להטמיע חומרים מזינים ולסלק פסולת ממערכת העיכול.

  • השום הוא תרופה טבעית נגד טפילים ותולעים, פרעושים וקרציות- לוקח לשום כמה שבועות להצטבר בשכבת השומן של הפרווה. הריח שלו משתחרר דרך העור ומרחיק מזיקים שונים מהכלבים שלנו. ולכן מומלץ לתת שום לכלבים לפני שמתחילה עונת המזיקים בתחילת חודש אפריל זה זמן טוב להתחיל. אל תרבו לשטוף את הכלב שלכם בתקופה בה תרצו שהשום יצבר לו מתחת לפרווה.

  • מסייע באיזון הכולסטרול בגוף-מפחית הצטברות של כולסטרול רע

  • האנרגיה החריפה של השום מחממת את הגוף. צמחי מרפא חריפים מעבירים את האנרגיה כלפי מעלה והחוצה מהגוף, ומשפרים את זרימת הדם. לשום יש גם זיקה לריאות, למעי הגס, לטחול ולקיבה.

  • אנטי סרטני- נחקרו במיוחד ההשפעות שלו במניעת סרטן המעי הגס והקיבה.

  • השום מכיל אינסולין, חומצות אמינו, גופרית, אבץ, אשלגן וזרחן. הוא מכיל גם ויטמין A, C, סידן, מגנזיום, מנגן, סלניום, גרמניום וויטמינים מורכבים מסוג B.


אז מדוע בהרבה מקומות ממליצים לנו למנוע שום מהכלבים שלנו?


שום עלול להיות רעיל עבור הכלבים שלנו במידה והם יצרכו אותו במינון גבוה מידי.

מה זה מינון גבוה? זה יכול להשתנות בין משקל הכלב ולכן הכלל אצבע הוא שאפשר לתת לא יותר מרבע שן שום ליום.

השום כמו אחרים ממשפחת האליום מכיל סולפידים אליפטיים. השום מכיל חומר הנקרא תיסולפט אשר במינון גבוה יכול לגרום לפגיעה מאסיבית של כדורי הדם האדומות. ההרס כדוריות הדם האדומות עשוי להוביל למצב של אנמיה המוליטית מצב מסכן חיים עבור הכלבים שלנו.

סימפטומים שיכולים להצביע על הרעלת שום: בחילות, הקאות שלשולים,חוסר תאבון, חנייכים חיוורות, קצב לב מוגבר, שתן כהה, חולשה והתמטטות.

אם אתם מסתכלים על רשימת המאכלים האסורים עבור כלבים, קרוב לודאי שתמצאו שם את השום. אבל האמת היא שאין לכם ממה לפחד, ולכלבים יש הרבה מה להרוויח אם תיתנו להם שום במינון מתאים ולא מסכן. .


לאיזה כלבים לא מומלץ לתת שום

  • השום עתיר בגופרית ובפרוקטנים (אינולין ואוליגופרוקטוז). פרוקטנים עלולים לגרום לבעיות עיכול בכלבים הסובלים ממעי דולף, מחלות מעי דלקתיות ותסמונת מעי רגיז. כאשר פרוקטנים לא מעוכלים תוססים במעי הדק, הם גורמים לנפיחות, גזים ועצירות. לכן, מערכת העיכול של הכלב צריכה להיות בריאה לפני מתן שום.

  • כלבות בהריון

  • גורים מתחת לגיל שנה

  • כלבים הנוטלים תרופות מדכאות מערכת חיסון, מדללי דם, אינסולין, תרופות ללחץ דם גבוה, נוגדי חומצה ותרופות ללב.

  • זני כלבים אשר עשויים להיות רגישים לאנמיה המוליטית כמו:כלבים מסוג אקיאטס ושיבא אינוס.

אני רוצה להתחיל לתת שום לכלב שלי איך אדע מה המינון?


חשוב מאד לתת את השום בצורתו הטריה בלבד ורצוי מאד שזה יהיה שום אורגני . שום מקולף בצנצנת כזו שקונים בסופר אינו נחשב שום טרי. השום שעלינו להשתמש בו חייב להיות עם קליפה שנסיר אותה כמובן לפני השימוש.

אופן השימוש: מקלפים את שן השום וקוצצים/כותשים אותו). מחכים 10 דק (בזמן הזה נוצר ריאקציה חשובה שמסייעת לנו לקבל את היתרונות הבריאותיים של השום. השום מכיל אנזים בשם אלינאז וכאשר אנו כותשים את השום עם משתלב עם חומר נוסף הנמצא גם הוא בשום האלאלין. שניהם ביחד יוצרים את האליצין שהוא הומר הפעיל המכנה לשום את רוב סגולותיו)

ועכשיו למינון: בגדול הכלל אצבע הוא 1/4 שן שום לכל 4.5 קילו (במידה והכלב שלכם שוקל פחות מ4.5 קילו פשוט תחצו את השם באמצע). ובכל אופן וללא תלות במשקל לא לתת יותר משתי שיני שום ביום (גם לא לכלב ששוקל 60 קילו).

אפשר לתת שום לאורך כל השנה או לחילוף לתת אותה בעונות מסויימות למשל באביב ולקרת הקיץ עונות שנרצה להרחיק פרעושים וקרציות.

גם אם הכלב שלנו גדול אני תמיד ממליצה להתחיל לתת שום בהדרגה במינון נמוך ורק לאחר שבוע לעבור למינון המומלץ פר משקל. לא לתת על בטן ריקה כדי לא לעורר גירוי במערכת העיכול (אפשר לערבב במזון)


בהצלחה ובתאבון:)











34 צפיות0 תגובות
bottom of page