top of page
חיפוש

הכלב שלי אוכל מזון יבש ואני רוצה לגוון את התפריט שלו- מאיפה להתחיל?

עודכן: 16 בפבר׳

מזון טבעי הוא המזון הטוב ביותר עבור הכלבים שלנו. אבל אם מסיבה כלשהי: כלכלית, זמן, טעמי טבעונות וכו' תזונה טבעית פחות מתאפשרת עבורנו עדיין יש הרבה דברים שנוכל לעשות על מנת להעשיר את התפריט של הכלבים שלנו.






ירקות- אפשר להציע לכלבים שלנו ירקות חיים בתור נשנוש בין הארוחות: מלפפון ופלפל אדום זאת אופציה מצויינת. אפשר ומומלץ לבשל ירקות כמו בטטה, קישוא, דלעת, ברוקולי, כרובית וגזר. גם אם בשק הגרגרים שלנו כתוב שמוסיפים אליו ירקות ופירות קחו בחשבון שסיכוי קלוש שישארו מהם רכיבים חיוניים עבור הכלבים שלנו ולכן חשוב וקריטי להאכיל את הכלבים בירקות. גם עלים ירוקות הם אופציה מצוינת ומעשירה מאד עבורם: סלרי, תרד, קייל,פטרוזיליה וכוסברה ואפשר לשלב אותם גם עם הירקות המבושלים.


פירות- בננות, תפוחים, חמוציות, פירות יער. חשוב להאכיל פירות במידה מאחר והם מכילים הרבה סוכר. אם זאת, אל תוותרו עליהם- בניגוד לויטמינים הסינתטיים שנמצאים במזון היבש פירות מכילים ויטמינים טבעיים שחשובים על שמירת הבריאות של הכלבים שלנו. פירות הם גם מצויין לפרוביוטיקה ולסיבים תזונתיים. למה הם חשובים לכלבים? הסיבים אינם מתפרקים בקיבה הם עוברים תהליך התססה במעי. סיבים תזונתיים חשובים מאחר שהם למעשה מנקים לכלבים שלנו את מערכת העיכול בדרכם החוצה הם סופחים חומרים לא טובים ואשר יוצאים ביחד איתם. הם מסייעים לפעילות מעיים תקינה ולשמירת רמת סוכר מאוזנת בדם מה שגורם לכלבים שלנו תחושה שובע לאורך זמן ושמירה על משקל גוף תקין.

זה הכל עניין של מינונים- פירות מכילים גם סוכר ולכן חשוב לא להגזים יותר מידי במיוחד בכלבים עם עודף משקל. עם ירקות אין בעיה ואפשר יותר להפריז בכמות :))



ביצים- ביצה מהווה מקור מושלם לחומצות האמינו (אבני הבניין של החלבונים) הנחוצים לנו ולכלבים שלנו. מומלץ לתת לכלבים שלנו שתי ביצים בשבוע. עדיף ביצה קשה ואם לא אז חביתה. בלי מלח..


בשר/עוף/הודו ואחרים- יש כל מיני גישות בהאכלת מזון טבעי. ישנם מאכילים שמעדיפים מזון נא ואחרים יעדיפו לתת את המזון מבושל. בגדול כאשר מדובר בכלבים ללא בעיות בריאות בכלל אין מניעה לתת להם בשר נא. מאחר ומדובר בבעלי חיים עם מערכת עיכול שונה משלנו והרבה יותר חומצית הם יכולים להתמודד עם זה ללא בעיה. במידה וכלב אכל מזון יבש כל חייו לא הייתי קופצת מהר מידי ומחליפה את המזון היבש במזון טבעי אלא עושה זאת בהדרגה. אפשר גם להתחיל במזון מבושל ובמידה והכלב מגיב טוב לנסות לתת מזון נא- הדגש הוא כלבים בריאים וללא בעיות רקע. כאשר מדובר בכלבים עם בעיות רקע ולו המינוריות ביותר אמליץ תמיד על תזונה טבעית מבושלת. תמיד לבשל בלי עצמות- עצמות מבושלות נראות אומנם תמימות אולם בתוך מערכת העיכול של הכלבים שלנו הן מתנהגות כמו סכינים ויכולות להיות מאד מסוכנות עבורו. איזה חלקי בשר אפשר לתת לכלבים? עוף (כל החלקים), הודו (חזה, גרון), בקר ( בשר טחון, ראש, קרישה, כבד,לב,ריאות, כליות - שימו לב שבמידה שאתם מאכילים איבר פנים חשוב לא לתת יותר מידי (בערך 10% מהתפריט) מאחר שהם יכולים לגרום לצואה רכה במינון גבוה), כבש/טלה, ברווז

דג- בדגים יש אומגה 3 שחשובה לכלבים שלנו ולרוב גם אם יש במזון היבש זה לא נספג. מומלץ להעשיר את התפריט בדגים כפעמים בשבוע. גם כאן אותם דגשים (בלי עצמות, בלי מלח, בלי תבלינים בכלל). החיסרון בדגים שהם עלולים להכיל מתכות כבדות כמו כספית ולכן לא נאכיל אותם כמזון הבסיס אלא כתוספת- עד שלוש פעמים בשבוע. כמובן שאם יש אפשרות העדיפות תמיד היא לדגים טריים. דגים שאפשר לשלב: סלמון, הרינג, סרדינים (אם זה משימורים לשטוף לפני ולהוריד את המלח), בורי,נסיכת הנילוס, שרמיפס, סול, אמנון/מושט, פורל, באקלה, מקרל, פלמידה צפון אטלנטית.


פחמימות טובות- פחמימות מורכבות חשובות גם הן לכלבים שלנו ובניגוד לפחמימות הפשוטות והמעובדות שנמצאות במזון היבש ומקושרות לשלל מחלות ומצבים פיזיולוגיים, דווקא אלא כאשר ניתנות במינון נכון מסייעות לאיזון התפריט. איזה פחמימות מומלצות לכלבים? עדיף תמיד שהמקור לפחמימה יגיע מירקות עמילניים (כאלה שמכילים אחוז גבוה של פחמימות) כמו: בטטה מבושלת, דלעת מבושלת, גזר מבושל.. בנוסף קינואה, כוסמת, ושיבולת שועל גם הם אופציה מצויינת ובריאה להעשרת התפריט.






,






133 צפיות0 תגובות
bottom of page