top of page
חיפוש

תזונה טבעית לכלבים- איך מתחילים ומה חשוב לדעת?

עודכן: 16 בפבר׳

השינוי הוא קודם כל בראש שלנו, ומתוך ההבנה והגיוון שגם הכלבים שלנו (בדיוק כמונו) זקוקים למזון טרי, מאוזן ומגוון על מנת לשמור על בריאותם.

ככל שנקרא יותר ונחכים בנושא תזונת כלבים ומה באמת נכון עבורם כך יהיה לנו יותר קל להיפרד מהתפיסה הישנה שכלבים "אמורים" לאכול גרגרים קטנים ומעובדים כל חייהם.

כמו כל שינוי זה לא יהיה קל בהתחלה, אנו עלולים להיתקל בהתנגדויות מהסביבה שלא באמת תבין מדוע לעשות בכלל שינוי- במיוחד אם הכל "בסדר" עם הכלב. יתכן שתיתקלו במשפטים כמו "הכלב שלי חי עד גיל 20 והוא אכל בונזו כל חייו" וזה נכון כמו שיש אנשים שאוכלים מזון מעובד, מעשנים וחיים אורך חיים לא מיטיב ועדיין חלקם יאריכו שנים. זה עניין של סטטיסטיקה, של גנטיקה ועוד הרבה גורמים סביבתיים, אבל בתור הורים להולכים על ארבע האחריות שלכם היא לעשות את מה שאתם יכולים בשביל להגדיל את הסיכוי של הכלבים שלכם לממש את מלא הפוטנציאל הבריאותי שלהם וע"י כך גם לחסוך הרבה הוצאות עתידיות על תרופות ופרוצדורות שיגיעו ככל הנראה בהמשך.





למה בכלל תזונה טבעית?

לכל בעל חיים בטבע יש מערכת עיכול שונה. ולמרות שכלבים הם יצורים מבויתים והם חיים לצד האדם כבר שנים רבות עדיין מערכת העיכול שלהם מאד שונה משלנו.

זה מתחיל במבנה הלסת וממשיך במערכת העיכול שמיועדת לפרק בשר ולכן היא גם חומצית יותר. החומציות מאפשרת לכלבים עם פירוק ועיכול של בשר נא וגם להתמודד עם חיידקים שונים שמערכת העיכול שלנו תתקשה להתמודד איתם. כאשר כלבים אוכלים מזון שמאפשר להם ספיגה של המרכיבים הדרושים לגופם כלומר אנו הולכים יד ביד עם מערכת העיכול ושאר מערכות הגוף ולא נגדם זה יתבטא בטווח הקצר בפרווה רכה ונעימה, משקל גוף תקין, שיניים בריאות, חיוניות והתנהגות רגועה של הכלבים שלנו.. בטווח הארוך זה יתבטא גם במניעת מצבי חולי פשוטים ומרוכבים, איכות חיים ואריכות ימים של הכלבים שלנו והרבה פחות הוצאות על תרופות וביקורים אצל הווטרינר.












38 צפיות0 תגובות
bottom of page